facebook

ДепартаментИнформатика

Компютърно моделиране 4. клас, Просвета АД, София, 2019, електронен учебник, ISBN: 978-954-01-3922-7, Одобрен със заповед № РД 09-1660/25.06.2019 г.

kniga-georgi-tuparov-2_184x250_fit_478b24840a

Компютърно моделиране 4. клас, Просвета АД, София, 2019, електронен учебник, ISBN: 978-954-01-3922-7, Одобрен със заповед № РД 09-1660/25.06.2019 г.

Г. Тупаров, Дурева Д., М. Касева

Научни и учебни издания

С учебния комплект по компютърно моделиране за 4. клас продължава вълнуващото пътешествие на учениците в света на компютърните технологии и програмирането.

Учебното съдържание е представено в 34 урока, които са съобразени с очакваните резултати, формулирани към всяка тема, и включват посочените в учебната програма примерни дейности. С предложената система от задачи се реализират основни принципи на обучение – достъпност, системност, активност, нагледност, връзка на теорията с практиката и др. Задачите са с постепенно увеличаваща се степен на трудност. С тях се осъществяват междупредметни връзки с всички учебни предмети.

Всеки урок започва с предизвикателството на г-н Бъг, което мотивира учениците и създава условия за поставяне на темата. В началото на всеки урок за нови знания има въвеждаща задача, около която се изяснява новото знание. Теоретичното съдържание на уроците е представено под формата на въпроси, задавани от любознателните Ани и Дани, и отговори, давани от умниците Ко и Таби. Въпросите са свързани с основните компетентности, описани като очаквани резултати в програмата по компютърно моделиране. Всеки урок включва въпроси и практически задачи, с които да се затвърдят изучените понятия и процедури.

В уроците за обобщение и в някои от уроците за преговор е включена рубриката „Да припомним!”, с която се обобщава и систематизира вече изученото. Част от уроците съдържат рубриката „Знаеш ли, че?”, в която пропедевтично се обясняват понятия, необходими за въвеждането и усвояването на новия учебен материал, или се дава любопитна допълнителна информация по темата.

Уроците със заглавие „Какво научих дотук?” съдържат препратка към учебната тетрадка, в която са дадени примерни тестове за установяване на входното, междинното и изходното ниво на учениците. Отговорите на тестовете са дадени в края на учебника, а в тетрадката – съответните скали за самооценка на учениците.

В началото на учебника по компютърно моделиране е направен плавен преход от работата в предишната версия на разглежданата визуална среда за програмиране към новата. Периодично се появяват таблици, които съдържат най-често използваните команди в двете версии, както на български, така и на английски език.

В допълнение към учебника има множество предварително подготвени файлове за работа във визуалната среда за програмиране. Диск с ресурсните файлове е приложен в книгата за учителя, но може да се изтегли и от www.prosveta.bg/kompmod.