ДепартаментИнформатика

Компютърно моделиране 3. клас, Просвета АД, София, 2018, ISBN: 978-954-01-3625-7 (хартиен), Одобрен със заповед № РД 09-1186/19.07.2018

kniga-georgi-tuparov-6_184x250_fit_478b24840a

Компютърно моделиране 3. клас, Просвета АД, София, 2018, ISBN: 978-954-01-3625-7 (хартиен), Одобрен със заповед № РД 09-1186/19.07.2018

6. Дурева Д., М. Касева, Г. Тупаров

Научни и учебни издания

Учебното съдържание по компютърно моделиране звучи абстрактно и дори сложно, но може да се усвои лесно от третокласниците, ако се представи по забавен и достъпен начин. Този учебник прави точно това.

Всеки урок започва с предизвикателство, съответстващо на очакваните резултати от учебната програма. То мотивира учениците и ги подготвя за темата и новите понятия. Понятията са въведени на разбираем за учениците език, като се спазва терминологията. Затвърдяването на понятията и процедурите става чрез система от задачи, която осигурява:

  • достъпност;
  • системност;
  • активност;
  • нагледност;Задачите развиват алгоритмичното и творческото мислене на учениците. Те са с различна степен на трудност, което позволява на учителя да подбере най-подходящите за неговите ученици. Включени са и задачи за работа в екип, за представяне на създадените проекти, забавни упражнения, гатанки, приказки, смешки, както и английско-български речник на понятията в определени уроци.Към учебника са разработени много ресурсни файлове за работа в средата Scratch, електронни пъзели, интерактивни тестове, игри, видеоклипове и презентации с демонстрации на действия. Те се предоставят на диск, приложен в книгата за учителя. Може да се изтеглят и от www.prosveta.bg/kompmod
  • Учебното съдържание е представено в 32 урока, които са подредени така, че да съответстват точно на учебната програма. Съобразени са с очакваните резултати, формулирани към всяка тема, и включват посочените в учебната програма примерни дейности. Предвидени са редица дейности за развитие на алгоритмично мислене без използване на компютър. Осъществени са междупредметни връзки с всички учебни предмети. Акцентира се на безопасността на децата в интернет. Дадена е възможност за привличане на родителите към учебния процес.
  • връзка на теорията с практиката.